יום רביעי, 24 בדצמבר 2014

מלאכות איטיות - Slow Craft


 הרבה מרפא מצאתי בעבודה עם הטריקו.
מיון החולצות שיצאו משימוש, בחירת הצבעים, הגזירה והכנת החוטים, חיפוש הגזרה הנכונה, וכמובן הסריגה עצמה. 

את כל שאר הפרויקטים שלי הנחתי בצד 
(לפחות חמישה פרויקטים שונים שנמצאים בתהליך עבודה) 
ופיניתי את עצמי לעבודת המחזור (אולי בהזדמנות אכתוב על למה דווקא מחזור ולמה דווקא עכשיו), בכל אופן, הלכתי עם הלב וככה נולדו לי השבוע שני סלים חדשים. 


אחריהם נולדה עוד אחות קטנה


 
על טהרת המיחזור

אני אומרת טהרה כי מאז שפרץ הטרנד של הסריגה בטריקו, תעשיית חוטי הטריקו מאוד התפתחה והיא ממשיכה לשגשג גם עכשיו. פעם אפשר היה להשיג את החוטים רק בקיבוץ אפק אצל חיננית, ומכל הארץ היו עולים צפונה כדי לרכוש אותם.  היום כמעט בכל חנות צמר אפשר למצוא חוטי טריקו לסריגה, ועם הביקוש הרב גם המחיר עלה והופקע בהתאם.
התעשייה הזאת תמיד נראתה לי אכזרית משהו. גלילי בד ענקיים יורדים מקו היצור אל שולחן הגזירה, ובסכין חשמלית נפרסים לפרוסות.
במו עיני ראיתי, ולפני כמה שנים, פעם אחת ויחידה אפילו קניתי.

את השטיח ואת הסלים האלה סרגתי אחרי הקנייה ההיא




התוצאה טובה, אבל לא גרמה לי לרצות להמשיך ולחקור בזה.

עד שיום אחד הגעתי עם הארנבות שלי לסטודיו המואר במושב מישר.


בחצר של "הסורגות בזמן" יכולתי לספוג מחדש את ההשראה הנכונה לשימוש בטריקו.   

רק תראו את המדפים שם מאחור, או דפדפו קצת בבלוג של עידית ונטע ותבינו את הלך הרוח. 

החמודות האלה ממש יודעות 'לעבוד לאט'. איזה כיף היה לפגוש ולהכיר אותן. 

עידית ונטע סורגות ארנבים :)


במדף ממול ישב שרפרף מתוק שממש נגע בליבי, 
עידית סרגה אותו מחולצות, 
על קרטוני חלב (!)  
היא סיפרה לי שאת הטכניקה לקיפול הקרטון 
היא למדה מהאימהות היפניות בתקופה בה התגוררה ביפן

ואני הרגשתי שוב את כנפיו של פרפר האהבה מרפרפות לי בלב.


אז איך שהגעתי הביתה חיפשתי ומצאתי כמה חולצות ישנות והתחלתי לגזור. 
אני חושבת שכבר בהפקת החוטים עצמם הלב שלי התמלא. 
זה מרגיש קצת כמו להחזיר חיים לאורגן גוסס. 

אח"כ למדתי לסרוג משושים. 
גם הלמידה מרפאת

והתחלתי לאסוף קרטוני חלב. 
לאט, כי זה המוטו שלי 
וגם כי לא שותים פה הרבה חלב. 
הסבלנות - גם היא, סגולה למרפא


 ואז, יום אחד נולד שרפרף



השבוע בתנופת הסלים השלמתי עוד שרפרף אחד, כי בינתיים נאספו שוב מספיק קרטונים 
(כל שרפרף 24 קרטונים!)


עכשיו אני גוזרת חוטים מחולצות וגופיות בהירות 
ומהרהרת בגוונים היפים שאצבע אותם בהם.

אולי אסרוג עוד כמה סלים, בתים טובים לכל הפרויקטים האיטיים שלי










כל סל = 3 חולצות
והדרכה לסל - מכאן

 
כשאני סורגת בחוט ממוחזר, 
יוצרת פריט יפה ושימושי 
ומקבלת את חוסר השלמות שלו
אני פוגשת את עצמיותי
 ומתחזקת


>>>>>>*<<<<<<

מעדכנת כעבור שנתיים:
טו בשבט - פברואר 2017

אחרי עשרות שרפרפים והמון למידה ומפגשי סריגה
יצרתי את סדרת הסרטונים להדרכת
"השרפרף הפורח"









אין תגובות: